آموزش کسب در آمد_جی تی ای 5_جم کلش_هک_تبادل_رفع ریفلاکس_رفع افسردگی

آموزش کسب در آمد_جی تی ای 5_جم کلش_هک_تبادل_رفع ریفلاکس_رفع افسردگی

هرچی بخوای اینجا هست. آموزش کسب در آمد از اینترنت.جی تی ای وی.جی تی ای 5. رمز ها.تبادل
آموزش کسب در آمد_جی تی ای 5_جم کلش_هک_تبادل_رفع ریفلاکس_رفع افسردگی

آموزش کسب در آمد_جی تی ای 5_جم کلش_هک_تبادل_رفع ریفلاکس_رفع افسردگی

هرچی بخوای اینجا هست. آموزش کسب در آمد از اینترنت.جی تی ای وی.جی تی ای 5. رمز ها.تبادل

چگونه فرزدندمان را به حرف بیاوریم؟

اگر دقت کنید و به صحبت های کودک گوش دهید، کم کم شروع به فهم زبان او خواهید کرد وقتی او صحبت میکند هرچیزی را که از حرف هایش می فهمید، تکرار کنید.


از جملات ساده برای صحبت کردن در مورد کاری که دارید انجام می دهید یا آنچه که ممکن است او احساس کند ، استفاده کنید.هیچوقت کودکتان را برای صحبت کردن تحت فشار قرار ندهید. صحبت کردن هر کودک با روند طبیعی خاص خود او کامل میشود و این امر در رابطه با هر کودک متفاوت است.
 


مراحل و گام ها :

1 . با دقت به صحبت های کودکتان گوش دهید. بعد از مدتی متوجه میشوید که واقعا معنایی پشت اصوات او وجو دارد. او با گفتن کلماتی مثل (( با )) یا (( گا )) قصد دارد مفهومی را به شما برساند.

2 . با علاقه ، نسبت به آن چه کودکتان قصد دارد به شما بفهماند ، پاسخ دهید.

3 . اولین تلاش های کودکتان را برای استفاده از زبان ، با تکرار کردن آن چه ک فکر می کنید او در حال گفتن آن به شماست ، تشویق کنید.

هنگامی که مثلا او در حال گفتن کلمه ی توپ است به او بگویید : (( توپ . اون یه توپه )).  یا مثلا وقتی متوجه شدید که او سعی در گفتن کلمه ی دختر دارد به او بگویید : (( آره دختر. اون جا یه دختره )).

4 . از جمله های ساده برای صحبت کردن با کودکتان استفاده کنید ، مثل (( من دارم شام می پزم )) یا (( می خوای بری پارک ؟)) در مورد چیزهایی که در حال اتفاق افتادن می باشد با او صحبت کنید . بدین ترتیب شما میتوانید هر واژه را به موضوعی که در اطرافتان در حال وقوع است ، ربط دهید.

5 . نسبت به احساسی که کودکتان ممکن است در مورد چیزی داشته باشد ، با صدای بلند عکس العمل نشان دهید. مثلا به او بگویید : (( تو ناراحت شدی ، چون پدربزرگ رفت خونشون )). بدین ترتیب او میتواند احساساتش را با حوادث مرتبط سازد و یاد بگیرد که چگونه آنها را با حرف زدن بیان کند.

6 . هنگامی که کودک احساساتش را بیان می کند ، به او گوش دهید ، حتی اگر از نظر شما ترس او از چیزی غیرمعقول باشد. اگر شما به احساساتش گوش دهید ، او حس می کند که بیشتر مورد قبول واقع شده و بیشتر مورد علاقه ی شماست.جای امیدواری است که وقتی کودک میتواند کاملا صحبت کند ، به راحتی در مورد احساساتش با شما حرف خواهد زد.
 


توصیه های مفید

بچه هایی که در خانواده های نسبتا پر جمعیت متولد میشوند ، به تنهایی صحبت کردن را یاد می گیرند و نیازی نیست برای آموختن زبان به آنان از فلش کارت ( کارت حافظه ) یا دیگر لوازم یادگیری استفاده کرد.در هر حال توجه داشته باشید که مجبور کردن کودک ، پیش از آن که او آمادگی لازم را برای این گونه آموزش ها به دست آورده باشد ، میتواند به استعداد ذاتی وی در یادگیری ، صدمه بزند.

برای کودکتان کتاب بخوانید. با این کار نه تنها قدرت درک او را در زبان و توانایی صحبت کردن بالا میبرید ، بلکه زمینه ی علاقه به مطالعه را نیز در او ایجاد می کنید.

( به یاد داشته باشید که بین آموختن و خواندن برای کودک تفاوت وجود دارد. وقتی شما برای او کتاب می خوانید ، در واقع از او انتظاری نداشته و او را برای گرفتن اطلاعات خاصی تحت فشار قرار نداده اید ).به خاطر داشته باشید که آلبرت انیشتن تا قبل از سه سالگی شروع به صحبت نکرد!بگذارید کودکتان با روند طبیعی رشد خویش شروع به صحبت کردن نماید.

چگونه ریفلاکس معده را در شیرخواران کنترل کنیم؟

در اینجا به دلایل احتمالی ریفلاکس معده در کودکان و از بین بردن نشانه های ناشی از آن بدون نیاز به دارو در موارد بسیارکمیاب ریفلاکس میپردازیم که نیاز است درهمه نوزادان و شیرخواران مبتلا به ریفلاکس معده جهت از بین بردن درد وبی تابی و کاستن از عارضه های ناشی از برگشت محتویات اسیدی معده به مری و حلق مورد توجه قرار گیرد.

reflux 

 در ادامه راهکارهای مفیدی جهت کنترل ریفلاکس معده کودکان پیشنهاد می کنیم:

 

1. محرک اصلی در ایجاد ریفلاکس معده در تمام سنین ، پر خوری و مصرف بیش از حد شیر و غذا میباشد و مبتلایان به ریفلاکس بدلیل احساس سوزش شدید در گلو وجهت خنثی کردن اسید وارد شده به گلو تمایل زیادی به خوردن مداوم شیر دارند. لذا کنترل میزان شیر خورانده شده به نوزاد اهمیت خاصی دارد . شیردهی به این نوزادان با حجم کم و دفعات زیاد مناسب است و مادر می تواند با کم کردن زمان شیردهی به نوزاد با فواصل کم و یا در صورتی که نوزاد شیر خشک خوار است با کمتر دادن شیر در هر وعده نسبت به مقدار استاندارد و از طرف دیگر کم کردن فواصل شیردهی در واقع تغذیه با مقادیر کم و دفعات بیشتر را جایگزین پرخوری در نوزاد نماید.

2. اصلاح وضعیت و محل خواب نوزاد بسیار مهم و برای جلوگیری از برگشت محتویات اسیدی معده به دهان و ریه ضروری میباشد به همین دلیل توصیه میشود نوزادان بر روی سطحی سفت و شیب دار خوابانده شوند به صورتی که سر نوزاد بالاتر از سینه و شکم وی قرار گیرد ( شیب ملایم 30 درجه ). لازم به ذکر است برای این نوزادان نباید از بالشت زیر سر استفاده نمود و بالشت باید زیر تشک قرار داده شود تا قسمتی که سر نوزاد قرار میگیرد بالاتر از پاها باشد. استفاده از تشک های سفت شرایط خواباندن نوزاد به صورت دمر روی شکم را فراهم میکند.

3. پرهیز از مصرف لبنیات گاوی و حتی گوشت گاو به دلیل حساسیت نوزاد شیرخوار به پروتئین شیر گاو یا ریفلاکس و پرهیز از مصرف محرک های ریفلاکس مانند گوجه فرنگی ،شکلات ، قهوه ،ادویه جات تند و استعمال دخانیات توسط مادر موجب  کاهش درد و بیقراری نوزاد است.

4. از آنجا که این نوزادان فقط در شرایط خوابیده روی شکم و یا ایستاده نگهداشته شده در بغل احساس آرامش دارند و در حالت خوابیده به پشت یا در سطوح صاف یا نرم دچار تشدید ریفلاکس و نهایتا” یبقراری میشوند لذا خواباندن نوزاد بروی شکم در سطوح سفت هنگامی که مادر هوشیار و در کنار نوزاد میباشد و یا خواباندن به پهلوی چپ میتواند در احساس آرامش و کاهش درد در نوزاد موثر باشد .

5.نوزادان مبتلا جهت کاهش اسید موجود در گلو و درد خود تمایل زیادی به خوردن انگشتان و مچ دست خود یا استفاده از پستانک دارند لذا با توجه به اثر آرام بخشی آنها توصیه میشود به این نوزادان اجازه مکیدن انگشتان و یا پستانک داده شود تا پرخوری او کنترل شود.

6. نوزادان مبتلا به ریفلاکس اغلب دچار گرفتگی دایمی بینی می شوند . سرفه های گهگاه ، بسته شدن مجاری اشکی ، قی کردن چشم ها و عطسه علایمی هستند  که در بیشتر موارد مانند سرماخوردگی به نظر میرسند اما دقت کنید. ماساژ مداوم مجاری اشکی . تمیز کردن چشم ها با پنبه آغشته به چای و تمیز کردن بینی با فین گیر یا پوار بعد از مرطوب کردن بینی با کمک بخور گرم و اسپری نمکی لازم از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

7. نوزاد و شیرخوار مبتلا به ریفلاکس تحمل محیط های گرم و پوشانده شدن زیاد را ندارند و در صورت پوشیده شدن زیاد و در معرض گرما قرار گرفتن به شدت بی قرار و ناآرام میشوند، لذا رعایت دمای مناسب اطاق ( 24 تا 26 درجه سانتیگراد ) ، اجتناب از قنداق کردن و استفاده از لباسهای مناسب و خنک و عدم استفاده از پتو در کاهش بی قراری او موثر میباشد  .

8. شیرخواران مبتلا به ریفلاکس تمایل زیادی به غذا خوردن پیش از 6 ماهگی داشته و معمولا” در اوایل ماه چهارم در زمان بیداری و هوشیاری از گرفتن سینه مادر یا شیشه خودداری مینمایند و گاه فقط در هنگام خواب آلودگی می توان به آنان شیر داد، لذا عدم وزن گیری مناسب در ماه چهارم و خوب شیر نخوردن انها باعث نگرانی والدین میگردد. در این موارد بهتر است با نظر پزشک معالج تغذیه ی کمکی زودتر از ماه ششم آغاز شود. با شروع غذا خوردن علایم مربوط به ریفلاکس طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

9. نوزادان در معرض صدمات حنجره و نای ناشی از ورود محتویات اسیدی معده به دهان هستند بنابراین رعایت بهداشت دهان و تمیز نگهداشتن دهان نوزاد و وسایل تغذیه همچون سرشیشه ، پستانک ،قاشق های غذا دهی و حتی محافظت از نوک سینه ی مادر ازاهمیت خاصی برخوردار می باشد.

10. استفاده مکرر و به اندازه ویتامین ها بخصوص ویتامین های آ و دی و نور مستقیم خورشید جهت کاهش بروز نرمی حنجره و شروع قطره آهن از ابتدای ماه پنجم بانظر پزشک معالج نیز در این نوزادان باید مد نظر باشد.

در انتها توصیه می کنیم برای جلوگیری و کنترل ریفلاکس معده با پزشک معالج کودک مشورت کرده و روند بهبود کودک را تحت کنترل بگیرید.

 

آیا خوردن پنیر باعث خنگی میشود؟

آیا افسانه پنیر باعث خنگی می شود،صحیح است؟
تصور می‌ شود که خوردن پنیر سبب کاهش هوش و به قولی خنگ شدن‌ می‌شود. در حالی که متخصصان تغذیه این موضوع را رد کرده و تاکید می‌کنند که این یک باور اشتباه است. پنیر یک ماده غذایی بسیار غنی از پروتئین و کلسیم است و به همین دلیل ماده غذایی با ارزشی محسوب می‌شود. در عین حال یک ماده خیلی خوب برای تامین لبنیات مورد نیاز بدن است.
دکتر نسرین امیدوار ، متخصص تغذیه می‌گوید: پنیر در رژیم غذایی بسیار با ارزش است و باید خیلی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
وی با رد تاثیر مصرف پنیر در کم شدن هوش افراد می‌افزاید: یکی از بهترین جاهایی که می‌توان از این ماده پرارزش استفاده کرد، صبحانه است.

پنیر، هم غذایی سهل‌الهضم است و هم معمولا به علت این که پرچربی نیست مصرف آن با نان، ترکیب بسیار با ارزشی خواهد بود. پروتئین موجود در پنیر فراوان و از کیفیت خوبی برخوردار بوده و تقریبا دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن است.

به گفته این متخصص  تغذیه اگر بتوان در وعده صبحانه در کنار پنیر، سبزیجاتی مانند خیار و گوجه یا مانند برخی از مردم نقاط کشور مغز گردو و یا بادام مصرف کرد، ترکیب کاملی خواهد بود.
دکتر امیدوار معتقد است که اصلا ضرورتی ندارد پنیر با گردو مصرف شود، چرا که گردو یا بادام تنها یک کامل کننده خوب هستند و چنانچه پنیر به طور خالص مصرف شود هیچ لطمه‌ای به بدن نمی‌زند.

وی می‌گوید: مهم این است که تعادل بین کلسیم و فسفر در برنامه غذایی حفظ شود. چرا که اگر از منابعی که از کلسیم غنی بوده مانند پنیر استفاده شود و از مواد دارای فسفر، آهن و سایر املاح مهم استفاده نکنیم تعادل بدن به هم می‌خورد.

دکتر امیدوار تاکید می‌کند:‌تاکنون شواهد علمی مبنی بر این موضوع که اگر پنیر زیاد مصرف شود هوش انسان آسیب می‌بیند مشاهده نشده است.
اگر این تعبیر درست بود، فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها که بیش از 100 نوع پنیر دارند، باید دارای ضریب هوشی پایینی می‌‌بودند، ولی این‌طور نیست چون واقعیت آن است که خوردن پنیر در حد اعتدال مشکلی را برای افراد ایجاد نمی‌‌کند.
 
مصرف کافی کلسیم برای کنترل وزن
برای افرادی که به اندازه کافی کلسیم و ویتامین D مصرف می‌کنند به خصوص از طریق فرآورده‌های لبنی کم‌چرب کاهش وزن در آنها بهتر رخ می‌دهد . رئیس سابق انجمن تغذیه
هم اعتقاد دارد که مصرف کافی کلسیم و ویتامین D در کنترل وزن موثر است و منبع مهم کلسیم گروه لبنیات مانند پنیر است.

دکتر امیدوار می‌افزاید: اگر در ایران مانند خیلی از کشورها این قانون وجود داشت که لبنیات به خصوص شیر با ویتامین D غنی می‌شد، در حال حاضر این منبع غنی ویتامین D در وعده‌های غذایی موجود بود.

چگونه مواد شیمیایی را از خانه مان بگیریم؟

دوستان آیا میدانستید وقتی از اسپری خوشبو کننده داریم استفاده میکنیم چه مواد شیمیایی در هوا تولید میشه؟ و ما هم دقیقا همون هوا را تنفس میکنیم.

مواد اسپری,خوشبو کننده,و هر تمیز کننده ای که اسپری میشه هوا را شیمیایی کرده!

چگونه این مواد شیمیایی در هوا را بگیریم؟

بهتر است در خانه تان همیشه گیاه باشد! چون گیاه نصف یا بیشتر هوای شیمیایی خانه تان را میگیره و به خودش جذب میکنه

هرگیاهی که باشه فرق نمیکنه

چگونه امواج گوشی را بگیریم

برای گرفتن سینگال کافیست کاکتوس را در خانه تان داشته باشید و هر سیگنالی رو که خطر ناک هست رو به خودش جذب میکنه به همین راحتی